E-Ticaret Hakkında Bilinen 10 Yanlış

30 Temmuz 2016

Günümüz Türkiyesinde tüketicilerin belli bir bölümü internet üzerinden yapılan alışverişe daha önyargılı yaklaşıyor. Kargolama süresi, iade şartları ve güvenlik gibi konular tüketiciler için soru işareti oluşturan sebeplerin başlıcalarıdır.

Günümüz Türkiyesinde tüketicilerin belli bir bölümü internet üzerinden yapılan alışverişe daha önyargılı yaklaşıyor. Kargolama süresi, iade şartları ve güvenlik gibi konular tüketiciler için soru işareti oluşturan sebeplerin başlıcalarıdır. Sabancı Topluluğu’nun online alışveriş platformu Kliksa, tüketicileri online alışverişte merak edilen noktalara dair bilinçlendirmek için doğru bilinen 10 yanlış noktayı açıkladı.

1. İnternetten alınan ürünlerin gelmesi uzun süre alır!
İnternetten alınacak ürünlerin teslimat süreleri e-ticaret siteleri arasında farklılık gösterebilir. Ancak ülkemizde ek bir ücret karşılığında belirli bölgelere aynı gün ürün gönderimi yapan ve gün içerisinde ürünlerin kullanıcıya ulaşmasını sağlayan e-ticaret sistemleri de tüketicilere hizmet sunar. Ayrıca ürün'nün detayında kargo süresi görüntülenebilmektedir. 

2. İptal veya iade süreci zorluklarla karşılaşabilirim!
İptal ve iade süreci sanıldığının tersine zor bir süreç değildir. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre; online alışveriş yapan tüketici, satın aldığı ürünü 14 gün içerisinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin iade etme hakkına sahiptir.

3. İnternetten alışveriş güvenli değil!
Online alışveriş konusundaki en büyük soru işaretlerinden bir tanesi güvenliktir. Bununla ilgili yapılması gereken en önemli işlem, online alışveriş yapılacak sitenin güvencesini araştırmaktır. Kullanıcı; site kime ait, ne kadar süredir faaliyette gibi kısa bir araştırma yapılabilir. Ayrıca kullanıcı yorumları içeren fiyat karşılaştırma siteleri gibi kaynaklardan da alışveriş yapılacak siteye ait geçmiş deneyimler incelenebilir. Online alışverişte dikkat edilmesi gereken diğer bir konu ise kullanılacak e-ticaret sisteminin SSL güvenlik sertifikasının olup olmadığıdır.

4. Aldığım ürün belirtilen garanti süresinde bozulursa ya da hatalı ürün yollanırsa çok uğraşmak gerekir!
Güvenilir online alışveriş sitesi hatalı ürün yollamaz. Çünkü bu marka değerini düşürecek bir harekettir. Ancak düşük de olsa, tedarikçi firmadan üretim hatalı ürün gelme olasılığı vardır ya da ürün tüketici tarafından kullanırken bozulabilir. Böyle durumlarda güvenilir online alışveriş siteleri müşterilerine alternatif çözümler sunar. Birçok e-ticaret sistemi bu gibi durumlara karşı ürünü geri alma ya da değiştirme imkanı sağlamaktadır.

5. Online alışverişin ardından ihtiyacım olduğunda destek alabileceğim kimseyi bulamam!
Birçok online alışveriş sitesinin bünyesinde bulunan çağrı merkezleri, tüketicilerinden gelen sorulara canlı yanıt sistemleri ile cevap vermektedir. Tüketici, online alışveriş sitesine ait çağrı merkezi numaralarını arayarak ya da ilgili iletişim seçeneklerini kullanarak karşılaştığı sorun ekseninde destek isteyebilir.

6. Gönderilern ürün sahte çıkarsa!
Güvenilir online alışveriş sitelerinde sadece orijinal ürünler satılır. Kanunen de sahte ürünlerin satışı yasaktır. Öncelikler tüketicilerin sitenin saygınlığını ve güvenilirliğini kontrol etmeleri ve daha sonra alışveriş yapmaları önemlidir.

7. Elektronik ürünlerin garanti belgesi gönderilmezse!
Güvenilir alışveriş siteleri, elektronik ürünleri garanti belgeli olarak gönderir. Eğer ürünün içerisinde garanti belgesi çıkmamışsa, tüketici ürünü satın aldığı online alışveriş sitesinden bu belgeyi talep edebilir. Ürün garantisinin başlama süresi fatura tarihi olarak kabul edilir. 

8. Online alışveriş yapmak zordur!
Online olarak alışveriş yapmak birçok açıdan oldukça kolay ve ekonomiktir. Online alışverişte mağazaya gitmekle uğraşmaz, 7/24 açık bir mağazadan evinizin ya da işyerinizin konforunda ürün satın alabilirsiniz. Satıcı firma giderleri fiziki mağazalardan daha az olduğu için istediğiniz ürünü indirimli alma imkanı bulunmaktadır. Fiyat karşılaştırma sitelerini kullanarak daha ucuza satın alabilirsiniz. Ayrıca ürün kargo tarafından belirttiğiniz adrese kadar getirilir.

9. E-ticaret siteleri daha avantajlı fakat bunun sebebi eski sezon ya da kalitesiz ürün olabilir.
Online alışveriş sitelerinin mağaza kirası, mağaza çalışan maliyetleri vb. masrafları olmadığı için; yaratılan tasarrufu, tüketicilere daha uygun fiyatlı ürün sunma açısından değerlendirmeleri daha kolaydır. Bu sebeple online alışverişin en büyük avantajlarından biri, aynı ürünleri daha uygun fiyata sunmasıdır.

10. Siparişi verdikten sonra ürün takibini yapamam.
Artık birçok online alışveriş sitesi, sipariş sonrasında müşterilerine sipariş takibi imkanı sunuyor. Bu sayede müşteriler, ürünlerinin kargoya verilmesi, kargo aracına dağıtıma çıkması vb. süreçleri online olarak takip edebiliyor. Ayrıca kargo firmaları, takip numaralarını müşterilere ileterek online olarak takip etme imkanı sağlamaktadır.

 

 

 

 

Kaynak:https://www.eticaretport.com/e-ticaret-hakkinda-bilinen-10-yanlis-s3401.html#

Test

Form Gönderimi

Tamam