E-ticaretin Önemi

İnternetin ticari ürünleri satmada kullanımı, ilk başta "belki olabilir" türünden ve süslü web sayfalarından oluşan birtakım denemelerden ibaretti. Ancak, Amazon.com, Dixons, Yahoo gibi örneklerin 1-2 yıl içerisinde, sadece internet üzerinden sattıkları servislerle birer büyük şirket şekline gelmeleri, birden bu denemeleri ve hayalleri gerçeğe dönüştürüverdi. İnternet üzerinde dönen ekonomi her geçen gün artmaktadır.

2010 yılına kadar, Avrupa Topluluğu bünyesinde, e-ticaret ile ilgili konularda 20 milyon yeni iş olanağı yaratılacağı tahmin edilmektedir.

E-ticaret yoluyla sağlanan gelirler

  • 1996 yılı -------------> $ 26 milyar
  • 1999 yılı -------------> $ 500 milyar
  • 2001 yılı -------------> $ 850 milyar
  • 2003 yılı -------------> $ 3 trilyon
  • 2004 yılı -------------> ~$ 7 trilyon

Bu ve benzeri örnekler ve açıklamalara baktığımızda, küreselleşen dünyada e-ticaretin ne kadar önemli olduğunu görmekteyiz.

Ülkemizde de, 1998'den sonra, bazı büyük alışveriş merkezleri internet üzerinde satış mağazaları açmışlar, ayrıca kurumlara ve bireysel girişimcilere elektronik dükkan (e-dükkan) kiralayan servis sağlayıcılar ortaya çıkmaya başlamıştır. Basın ve bankacılık alanlarında, konularında öncü niteliği olan bazı kuruluşlar, e-ticaret alanında da yatırımlarını (2000lerin başlarında) hızlandırmışlardır.

 

 

 

 

 

Kaynak:https://www.eticaretport.com/eticaretin-onemi-s1576.html

Test

Form Gönderimi

Tamam