Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?

Ekibinizi bilgilendirin ve eğitin

Markalaşma sürecinde ekibinizi de eğitmeniz gerekmektedir. Marka kimliğinize karar verip bu konu üzerine çalışmaya başladığınızda ekibinizi de sürece dahil etmelisiniz. Çünkü ekibiniz, pazarlama, satış, reklam ve müşteri ilişkileri konusunda da belirlediğiniz marka kimliğini dışarıya yansıtabilmelidir. Markanızın dışarıya nasıl görüneceği ile ilgili prosedürleri belirleyerek, tüm ekibinizin bu prosedürleri takip etmesini ve uygulamasını sağlamalısınız. Şirket olarak yaptığınız tüm çalışmalarda bir bütünlüğün olması gerekir; bunun için de şirket içinde çalışanların eğitilmesi ve bilgilendirilmesi gerekir.

 

Müşteri ilişkilerinizi güçlendirin

Markalaşma süreci boyunca en üzerinde durmanız gereken en önemli konulardan biri de müşteri ilişkileridir. Müşteri ilişkilerinizi kuvvetlendirmeniz, satış öncesi ve sonrasında tüketicilere kaliteli destek sunmanız; farklı kanallar üzerinde bu destekleri sağlamanız; hızlı dönüşler yaparak tüketicilerin sorunlarını çözmeniz bu süreçte önemlidir.

Müşteri ilişkilerinizin iyileşmesi ve güçlenmesi sadık müşteriler kazanma konusunda size yardımcı olacağı gibi markalaşmanızı da kolaylaştıracaktır. İyi iletişimin yanı sıra tüketicilerin sorunlarını çözebilmeniz, güvenli bir marka algısı oluşturmanızı sağlar. Markaya olan güvenin artması da doğal olarak marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olur.

 

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızın bir bütünlüğü olsun

Marka kimliğinizi en iyi şekilde dışarıya yansıtabilmek için pazarlama ve reklam çalışmalarınızın bir bütünlüğünün olması gerekir. Farklı platformlarda farklı işler yapsanız dahi, kurumsallık ve markalaşma süreci için tasarımlarınızda, görsellerinizde ve kullandığınız dilde bir bütünlük gereklidir. Bu bütünlüğü sağlamadığınızda, farklı mesajlar verebilirsiniz ve bu da kurumsallığınızı bozabilir. Tüketiciler sizinle ilgili görselleri, tasarımları ve mesajları gördüklerinde doğrudan sizin markanızla bağlantı kurabilmeliler. Uzun vadeli bir çalışma olması nedeniyle bu tasarımsal ve iletişimsel bütünlüğü tüm platformlarda korumanız ve bu konseptlerin sürekliliğini sağlamanız önemlidir.

Test

Form Gönderimi

Tamam